Monday, June 23, 2008

[ = :: مقدرش أعيش :: = ]


بسم الله الرحمن الرحيم


حبيت يكون ليا بلوج أحاول أعرض فيه أي حاجا بكتبها ـ أو أحس انها ليها قيمة ـ شعر ـ أغنية ـ قصة ـ مقاله او غيره


المُهم يعني حبيت يكون أول حاجا ليا في البلوج دا ـ إهداء ـ خاص ـ بالكلمات دي لحد عزيز عليا قوي


ودا أول عمل ليا في البلوج وهبأى انشر حاجات قديمة ليا من أحسنهم يعني


بعدك حبيبتي خلاص أنا مقدرش أعيش
وإزاي أعيش في دُنيا
من غيرك حبيبتي
بتكون حياتي في كل لحظة بعيده عنك
متساويش
عايزاني أعيش ولا أموت
وأصرخ وأقول و بعلو صوت
أني على بُعدك حبيبتي
لا عُمري هقدر
وان جه الزمن يحلف عليا انساكي مره
انا احلف بربي
انا عُمري والله ما انسكيش

مقدرش أعيش
لو يوم أشوف دمعه في عنيكي
وأسألك ليه يا حبيبتي
بأيتي مسجونة في حُزنك
ولبسمه ليه على وشك انتي مترسميش

عارف انا الجرح جوه فيكي ساكن
مهما بدلتي الأماكن
او حتى كل الذكريات
متقوليش الحُب مات
وإن الآلام هتعيش معاكي وتواسيكي
وإن الدموع هتكون بحور
أمواجها عاليه من عنيكي
وإن الألم هيعيش معاكي
يقتل نسايم كل لحظة ليكي حلوه
وتكوني مجروحه بإيديكي
بتجني عليكي
من ضعف فيكي
او حتى وسواس م الزمن
دايماً ماليكي
أو صوت وكان أصله شبح
صوته اندبح
من كُتر ما بينده عليكي

3 comments:

Dr.Dodi said...

بروووووووووو تحفة تحفة تحفة الكلمات والبلوج نفسه رااائع والصور فيه حلوة اوي تسلم ايدك واحلى حاجة اننا اول رد

Mo7amed Elbery said...

اهلا يا دودي منوراني والله ـ والحمدُ لله بأى انها وصلت :D

وانا والله سعيد انك أول رد في البلوج منوراااه والله :)

Anonymous said...

midoooo
جميله قوى
والله تحفه بجد
والحمد لله انى عرفت اوصل هنا
ومستنين الجديد