Tuesday, June 24, 2008

[ :: = كان نفسي = :: ]





كان نفسي قلبي يعيش يموت
يحلم معاكي
كان نفسي عيني ـ تبكي في غيابك
تفرح تغني في يوم لُقاكي
كان نفسي أكون جنب منك
في كُل لحظة وكُل ثانية
ويدوب هوايا في ضحكتك
وفي بسمتك
ويغني من شوقه لهواكي


كان نفسي مهما العُمر طال
مش م المُحال
إني أكون جنبك حبيب
لأجل ما يموت الوصال
أو حتى مبتور الأمل
عايش معاكي في دُنيته
حتى لو باعه الزمن
عاشق حبيب
يفضل ينادي في غنوته
وفي ضحكته
وفي دمعته
انه هيفضل قلبه ملكك
مهما طال الإنتظار


كان نفسي أشوف حُبي ينور سكتك
جوه عيونك ـ عايش بيرسم ـ بسمتك
يمسح ويمنع دمعتك
يغرق ببحر الشوق
يفضل يدور تايه
على بر يلحق نفسه فيه
يتدارى فيه
من نظرتك


بس يا خسارة يا قلبي دا كان سراب
وصحيت انا من حلمي
ببكي بإنكسار
مش غلطتي ولا ذنبها
مش كُل حُب يا قلبي كان له نهاية
أو كان يا قلبي قصة مكتوبة في كتاب
أو حتى نار
بتزيد ألم ـ بتزيد مرار
ونلاقي فيها القلب عايش في العذاب
مش دا القرار


أنا عندي أموت ـ أحسن ما اشوف
الحُزن مالك قلبها
أو حتى أجبرها بحُبي
يعيش وينهش حلمها
ممكن تكون بتحب غيري
أو حتى مش لازمها حُبي
ممكن تخبي
عني احساسها اللي جارح قلبها


أنا ناوي أدوس بإرادتي
على جرحي
وانسى زماني وحُبها
واقتل في فرحي
واسيب دمعي اللي استخبا
سايل يغير من طباعي
من ملامحي
لازم يا قلبي يكون قراري
اما أموت ـ او اني ابعد عنها

5 comments:

Dr.Dodi said...

بروو رااائعة وانت عارف رأيي والبلوج حلو اوي ورومانسي اوي

HaNoDa said...

الله

جميل اوي الشغل ده

هو الزعل بيعمل الجمال ده كله

عموما كلمات جميله

ويارب نشوف جديدك هنا دايما

ومبروك البلوج

Mo7amed Elbery said...

دكتورة دودي منوراني ـ والحمدُ لله ان البلوج عاجبك ـ وربنا يخليكي


دكتورة هند ـ منوره والله ـ ومعلش يعني بس حوار الموقع دا جه كدا

ربنا يخليكي ع الإطراء ومنوراني

والله يبارك فيكي ـ :)

The Sad Smile said...

تسلم ايديك يا محمد ومبروك علينا البلوج

Mo7amed Elbery said...

تسلمي يا جميل منوراني والله يا روني :)

يا ستي الله يبارك فيكي ـ وتيربوا في عزك بأى :p :d