Tuesday, July 8, 2008

[ == :: أبنيلك :: == ]






أبنيلك فوق القمر قصر
يتحاكى بيه الناس
وأفرش طريقك ورد
حواليه شجر من ماس
وأدفع عُمري وحياتي
للحُب والإحساس

أبنيلك فوق القمر حُبي
واستنى أنا حُبك
يطُل على قلبي
ويقول ولو كلمة
تشفي حنين فيا
تقتل في خوف عايش
ودمعه في عنيا
تزيد لوع قلبي
وبشوق وحنيه
أكتب أنا كلمة
وأحفرها على قلبي
وإن غبتي يوم عني
حُبك يزيد بيا

أشتاق ولو نظرة
أو كلمه معسوله
ولا أشوف في يوم دمعه
أو ضحكه مقتوله
وارضى اعيش مسجون
ومشاعري مغلوله

بس يكون السجن
إني أزور قلبك
واحلف انا بحُبك
واكتب على نورك
وجمالك الساحر
عاشق أنا همسك
وهقولها م الآخر

حُبك على عيني
وروحي تفديكي
بحلم أكون جنبك
وأعيش أنا ليكي
مشتاق أنا حٌُضنك
ولمسة بإيديكي
روحك خلاص فيا
وروحي انا فيكي
لو يوم الزمن جرحك
فبإيدي هداويكي
وأحلف أكون دايماً
جنبك أواسيكي
معاكي لو روحتي
ولا خلاص جيتي

أنا قلبي كان حاسك
واتغنى بجمالك
حُبك بيحلالي
وحُبي بيحلالك
الحُب لو غنوه
فأنا قلبي غنالك
الحُب لو عِشره
فأنا قلبي أبقالك

حالف على قلبي
الحُب لو جاله
يفتحله وبسرعه
ويغني مواله
ويقول كلام مني
ويزيد بأفعاله



Only Me



No comments: