Tuesday, July 1, 2008

[ = :: هصبر نفسي :: = ]







هصبر نفسي وانساكي
واعيش على كلمة في هواكي
وهشتقالك
وهفتكرك
لكن لابد أنساكي

كان لي قرار
اني اسيبك
ابعد واهجر
اكون اناني
وانكوي بجرحي انا
من كُل نار
بلقاها فــ بُعدك حبيبتي
في كل طلة للنهار
او حتى نسمة م الهوا
طايره وبتشق السما
هتموت بلهفه وإنتظار


او دمعة نازله من عيوني
على جرح جوه قلبي عايش
لازم في يوم أقتل ظنوني
اللي كانت جوا مني
عني ليكي
او حتى كلمة حب جاريه
في دمي انا
شقت طريقها فــ دوره للحياه
وأنا قلبي بينادي عليها
وهي بتعاند عليه
ورافضه حتى تروح اليه
تسمع نداه

ممكن اخمن هتقولي ايه
إن انا خونت
وكتير ظلمت
والحُب هان
انك يا عُمري كُنت لعبه
ومكنش حُب دا تسليه
واني خدعتك لما قولت
بحبك زمان
ونسيتي كل كلامي ليكي
ونسيتي شوقي ولهفتي
خوفي عليكي
وفاكرة بس لما سبتك
ناسيه اللي كان
اني صالحتك بعدها
وحلفت اني بعشقك
وكتبت فيكي بدموع عيوني
ودم قلبي
كل حاجا بحس بيها مني ليكي
وبعدها تيجي تقولي قلبي خان


عارفه حبيبتي انا خونت ليه
ودي صورة مرسومه في خيالك
اني حلمت بنفسي وحدي فـ طريق
من غير حبيب ـ من غير رفيق
وفـ سكتي ماشي بفكر
فجأة لقيتك في حُضن غيري
حسيت بصدمة وإنكسار
وبكيت بشده على حُب ضاع
على سهوه عيني بطلت تبكي عليكي
لما شوفت بسمة مرسومه في عنيكي
لما شوفت دبلته بتحضن إيديكي
لما شوفت رقته ـ ولهفته ـ لأ حُبه ليكي
يمكن دا حلم لكن حبيبتي دا كان حقيقه
عارفه دا مين ـ دا كان صديقي
ويوميها كان كلمني عنك
وحكالي عن شوقه لقلبك
فسألت نفسي اكون اناني
واختار حبيبتي اني اكون ليكي وخلاص
ولا اضحي بحُبي ليكي عشان صديقي
عشان اشوف البسمه دي من تاني فيكي

عارف انا فكرتي فيه
من زمان حُبك وكان بيبان عليه
لكن وفجأة جات ظروف
فرقت بينكم وكان حبيبتي
حُبه جوه منه فيكي
صعب يجي يوم ـ وفجأة تقتليه
صبرت نفسك بصورة منه كات انا
بعد دا عدت سنة
ولما شوفتي خبر رجوعه
حن قلبك حبيبتي ليه
هتقولي إيه
هنسى أكيد
صعب احبك من جديد
صعب مهما كات ظروفك
او كلامك
او حتى عُذرك
تشتاقي يوم لقلبي اللي حبك ـ تقبليه

4 comments:

HaNoDa said...

طبعا انا قولت رايي قبل كده ..

جميله اوي يا محمد ..

ونهايتها مؤثره جدا

تسلم ايدك ..وربنا يصبرك ان شاء الله

:-P

Anonymous said...

جميله دى قوى يا محمد
وبجد بحبها قوى
تسلم ايدك عليها

Dr.Amor Medhat said...

مبرووووووك يا باشا على البلوج
وفي انتظار كل جديدك هنا
تحياتي

Mo7amed Elbery said...

هنوده منوراني والله ـ

هههههههههه ـ يارب يصبرني يارب

:) نورتيني


جميله دى قوى يا محمد @
وبجد بحبها قوى
تسلم ايدك عليها @

اممممممم أكيد منوراني :) ـ والأجمل تشريفك للبلوج


عمووور :) ـ الباشا الكبير

الله يبارك فيك ـ وإن شاء الله لو فيه جديد مش هبخل بيه منور البلوج وزاده شرف