Wednesday, July 16, 2008

ع الشط

أولاً : دا عمل مشترك كان بيني وبين
Dr\Dodi



ع الشط كانو عصفورين بيرفرفوا
م الحُب كان النبض فيهم
لحن صافي
مليون كمانجه بتعزفو
عاشوا في مودة
وعشق دايماً مهما غابوا
للقمر وقت السهر
لما كانت النجوم بتبص ليه
زيهم هما تمام
لما كانوا طول ليلتهم سهرانين
وبعشقهم ـ غابو ليلتهم ـ يهتفوا


ع الشط رسموا حلم كان منهم جميل
لما كانت الطيور ـ فرحانة ترقص في السما
وقت الغروب ،، بتغني هي م الفرح
حتى فـ شروق الشمس ـ وفـ وقت الأصيل
قالتلو أوعدني حبيبي تكون قريب
والعشق بينا يكون غرام أجمل هوى
انا قلبي من حُبك حبيبي كان عليل
والغرام اللي في عنيك هو الدوا
إوعدني دايماً يا حبيبي تكون معايا
جنب مني يا قلبي ـ لو طالو السنين
بالحب نرسم حلمنا
والعشق يجري في دمنا
ونكون حبيبي عصفورين
زي اللي كانوا في السما
طايرين سوا
إوعدني متغبش ثواني
ولا قلب فينا يكون أناني
أوعدني نفضل مشتاقين
انا قلبي من حُبك حبيبي انكوى


أوعدك اني اكون منك قريب
وشمس حُبي جوه مني
يستحيل فـ يوم تغيب
انا وعد مني اكون معاكي
في فرحتك
وفي بسمتك ـ وفي دمعتك
أغلى حبيب

حبيبتي قلبي لما طار من فرحته
إصطاده سهم نظرتك
إصطاده بسمة وضحكتك
اللي بترسم في القلوب أجمل كلام
بادئ بكلمة حُب ـ عشق ـ وإشتياق
أخر كلامه في سره كان ـ كلمة " غرام " ـ
انا قلبي من حُبك حبيبتي تِعب خلاص
باعت رسالته واللي كان أجمل ما فيها
بادئ بكلمه ـ حبيبتي ـ كانت من حروف
انتي ملاك ـ مُستحيل أبداً ـ في يوم عيني تشوف
حد يشبه في الملامح ـ والجمال
والنهاية حبيبتي كانت كلمتين
دايماً معاكي
ونهيت رسالتي بالسلام

1 comment:

WhItE HeArT said...

جميل قوي بجد

كان محتاج بس ألفاظ أشد من دي شوية وكان يبأه حاجة مختلفه

ليك عندي تاج تعالى دور عليه وخده يادكتور قبل مايحمض


تحياتي